Cum am primit peste 750EUR despagubire de la TAROM

Anul trecut in iulie, am dat o fuga la Amsterdam intr-un city break pe cat de romantic pe atat de “blurat” caci, nu-i asa, this is Amsterdam :). Ma rog, toate bune si frumoase pana in momentul in care TAROM, compania cu care am calatorit, s-a hotarat sa imi trimita un mesaj prin care ma anunta senin ca zborul meu de retur s-a anulat, iar optiunile noaste sunt acelea de a pleca cu o zi mai devreme sau cu o zi mai tarziu. Evident ca am ales sa mai ramanem o noapte in plus, desi hotelul in care stateam nu era ieftin deloc, iar tariful de receptie era aproape dublu fata de cel din sistemul b2b. Norocul nostru este ca lucram in domeniu si am reusit sa prelungim rezervarea direct din sistem evitand astfel un tarif astronomic pe care, sincer, nu l-as fi platit.

Am ajuns acasa destul de frustrat de abordarea Tarom care nu a facut altceva decat sa imi ofere optiuni paguboase pe principiul “ori pleci mai devreme si pierzi o noapte de cazare si banii aferenti acesteia, ori pleci mai tarziu si mai platesti o noapte de cazare plus alte cheltuieli, daca iti permiti”. Asadar, hotarat, am apelat la o companie specializata in obtinerea de despagubiri conform legislatiei internationale si am postat pe Facebook urmatorul mesaj:

 

Asa cum am promis, am revenit cu update asupra situatiei de mai sus, iar concluzia este una extrem de pozitiva. Dupa aproximativ 6 luni, cu ajutorul celor de la FlightClaim, am obtinut despagubiri de peste 750 EUR.

Stiu, 6 luni inseamna timp, mult timp, dar de ce sa renuntam la drepturile noastre doar pentru ca dureaza mult si e bataie de cap? Sincer va spun ca daca nu ar fi existat o astfel de companie care sa se ocupe de problema mea, probabil ca as fi fost prins in maloxorul birocratic al TAROM iar speta mea ar fi murit printr-un sertar ceva.

Acum sa va spun ce am apreciat la cei de la FlightClaim.

  • In primul rand faptul ca au structurat foarte bine informatiile pe care trebuia sa le furnizez, astfel incat ei sa poata analiza speta si sa construiasca “cazul” rapid si fara sa ne mai lungim cu zeci de mailuri de clarificare a informatiilor
  • In al doilea rand am apreciat faptul ca m-au avertizat de la inceput de faptul ca o astfel de actiune se va intinde pe mai multe luni, minimum 3.
  • In al treilea rand, foarte misto si important, am apreciat faptul ca la anumite intervale de timp imi trimiteau update cu statusul dosarului, iar astfel am avut intotdeauna siguranta ca cineva chiar se ocupa de problema mea.
  • In al patrulea rand, am apreciat transparenta cu care mi-au fost prezentate fee-urile lor si anume:

“Comisionul nostru este de 25% din valoarea compensatiei + 25 euro per pasager si se aplica doar in cazul in care demersurile noastre sunt incununate de succes si compania aeriana accepta plata compensatiei. In caz contrar, nu ne datorati nimic!

  • Nu in ultimul rand am apreciat faptul ca dosarul a fost lucrat, depus si inregistrat a doua zi dupa ce am transmis toate informatiile.

Concluzia este ca, mai ales in perioada asta pandemica, haosul generat de multe ori de companiile aeriene ne poate strica o vacanta, ne poate produce prejudicii financiare, ne poate tine ore intregi prin aeroporturi, ne poate afecta business-ul si ne poate transforma calatoria intr-un cosmar, iar daca tot exista oameni care iti pot oferi”mangaierea” unei despagubiri, de ce sa nu te lasi “mangaiat” asa cum m-am lasat eu de cei de la FlightClaim? 🙂

PS

Acest articol nu este o reclama, acest articol este o experienta fericita pe care am vrut sa o impartasesc cu voi asa cum aveam de cand sa o impartasesc si daca se dovedea nefericita.

Sursa photo

Share: