Business-ul – noua Forta Electorala

Proaspat incheiate alegerile, asa zise europarlamentare, au furnizat suprize placute pentru unii si muuuult mai putin placute pentru altii. Votul masiv si mobilizarea electoratului peste asteptari a reusit sa dea peste cap clasamente si in acelasi timp sa ne ofere o perspectiva a profilului nou de VOTANT.

Drept urmare, o statistica interesanta facuta de catre Sorin Paslaru – Ziarul Financiar rezuma faptul ca judetele cele mai puternice din punct de vedere economic au fost prezente masiv la votul de duminica.

Luam ca exemplu TOP 5 ( dupa cifra de afaceri ) dintr-un total de 42, doar asa ca sa argumentam titlul articolului.

  1. Bucuresti – Cifra de afaceri 472 miliarde lei – prezenta la vot 52%
  2. Ilfov – Cifra de afaceri 94 miliarde lei – prezenta la vot 64%
  3. Timis – Cifra de afaceri 62 miliarde lei – prezenta la vot 53%
  4. Arges – Cifra de afaceri 59 miliarde lei – prezenta la vot 51%
  5. Cluj – Cifra de afaceri 56 miliarde lei – prezenta la vot 61%

Observam de aici ca topul celor mai dezvoltate 5 judete din Romania au adus la vot o prezenta de 56,2% in raport cu o prezenta nationala de aproximativ 49%.

Studii se vor face foarte multe, iar noi electoratul vom fi analizati si disecati pe toate partile atat din punct de vedere demografic cat si din punct de vedere al educatiei, etc. Important insa este ca toate concluziile din urma studiilor sa le arate alesilor nostri ce au de facut pentru a ne pastra fideli principiilor noastre politice si, mai important decat atat, pentru a ne pastra prezenti in numar mare la vot.

Iata ce vreau sa zic:

Este clar ca business-ul incepe sa fie din ce mai influent electoral si va deveni usor, usor ceea ce era mediul rural din acest punct de vedere, insa nu trebuie sa uitam ca business nu inseamna doar corporatii si corporatisti ci si antreprenori locali.

In acest sens, am citit interventia lui Eugen Anicescu – Country Manager COFACE din cadrul Conferintei “Risc de Tara 2019” din carementionez urmatoarele:

  • Companiile din Romania au o durata medie de viata de 10 ani
  • Intre 2005-2011 s-au infiintat un milion de companii dintre care mai sunt active 40%, iar din aceste 400 000 inca active doar 2% (8000) au ajuns la o cifra de afaceri de 1 milion de EUR.
  • Din cele 8000 de companii doar 15%(1200) au o situatie financiara solida, iar din cele 1200 de companii, 40%(500) sunt antreprenoriat local.

Chiar daca concluzia este de prisos, personal, mi-as dori un guvern care sa isi aduca aportul, prin activitati specifice, in sustinerea dezvoltarii antreprenorilor locali astfel incat cifrele de mai sus sa se imbunatateasca considerabil.

Stiu ca un electorat educat este greu de manipulat insa in acelasi timp, ultimul VOT ne arata ca acesta este trend-ul iar daca noi, cetatenii, am reusit sa ne schimbam e timpul ca si politicienii sa tina pasul cu noi.

Sursa photo

Share: