Topul agentiilor de turism din Romania – TOP 10

Am primit de curand impreuna cu Ziarul Financiar, Anuarul de Business al Romaniei – Cei mai mari jucatori din Economie. Evident ca primul lucru pe care l-am cautat in index a fost sectiunea de turism, in special cea a agentiilor de turism. Bine, nu ma intelegeti gresit, nu sunt atat de multe aspecte care ma puteau lua prin surprindere in ceea ce priveste componenta topului, insa instinctual am sarit pe topul industriei in care lucrez.

Asadar, iata mai jos TOP 10 al Agentiilor de Turism din Romania in opinia si analiza Ziarului Financiar.

NOTA:

  • S-au luat in calcul datele de la mfinante.ro si cifra de afaceri raportata care cu o exceptie este declarata pe comision si nu reprezinta volumul de vanzari

MENTIUNI:

  • In cazul Touring Europabus Romania a fost luat in calcul ( conform Ziarul Financiar ) atat reteaua de agetii dar si transportul international de persoane
  • In cazul Business Travel s-a luat in calcul ca cifra de afaceri volumul de vanzari
  • In cazul Paralela 45 Turism s-a luat in calcul brandul din turism Paralela 45 dar si brandul Chicco din retail

Iata si sursa mentiunilor

 

In nici un caz nu mi-am propus sa comentez topul de mai sus pentru ca scopul acestui articol este pur informativ si nu unul de analiza, analiza pe care as fi facut-o bucuros daca alcatuiam personal criteriile topului.

Un singur lucru imi da cu virgula in acest TOP si anume prezenta  Happy Tour care, desi este incontestabil unul dintre marii touroperatori din Romania, consider ca nu avea ce cauta in top atata timp cat indicatorii pe 2018 apar ca N/A (not available). 

Concluzionez de aici ori PR-ul Happy Tour este foarte bun incat a reusit sa bage in TOP un jucator ai carui indicatori nu exista ca si comparatie, ori Ziarul Financiar s-a bazat pe declaratiile companiei.

Inca un aspect pe care nu reusesc sa-l inteleg este criteriul de diferentiere. Deduc ca principalul criteriu este cifra de afaceri din 2018, inclusiv acel N/A :)), insa atunci cand comparam mere cu pere, in cazul nostru CA  din comision pe deoparte si cifra de afaceri rezultata din volumul de vanzari pe de alta parte asa (vezi cazul Business Travel ) sunt indreptatit sa cred ca inainte de performanta specifica unui TOP este mult mai puternic PR-ul care te aseaza acolo 🙂

 

Share: