Vorbesti mai mult decat asculti?
Se spune despre oamenii care asculta mai mult decat vorbesc, ca pur si simplu nu au ce sa spuna iar tacerea este singura care ii poate scoate dintr-o situatie ce poate deveni penibila.
Am intalnit foarte multi oameni pana acum si imi aduc aminte ca in primul meu an ca marketer am avut meeting-uri cu peste 150 de oameni din domenii conexe activitatii mele. Pur si simplu habar n-aveam cu ce se mananca productia, creatia, online-ul, offline-ul, etc si atunci am petrecut peste 150 de ore doar pentru a asculta oameni specialisti care m-au invatat lucruri, fara ca macar ca ei sa aibe habar de acest lucru. Le sunt recunoscator si astazi fiecaruia in parte :). Asadar, in acel context, teoria prin care oamenii care asculta mult o fac pentru ca nu au ce sa spuna de fapt, a fost perfect valabila in cazul meu de atunci. Practic, lipsa know how-lui m-a obligat sa ascult si sa invat.
Odata acumulate cunostintele si odata cu cresterea experientei, am inceput sa devin din ce in ce mai vocal si sa ascult din ce in ce mai putin. Nu stiu cum se etichetez acest lucru, astfel ca o sa-i spun simplu lipsa de educatie profesionala specifica parvenitilor care se imbogatesc peste noapte si sufera o transformare pe masura. Eu nu m-am imbogatit peste noapte sau cel putin nu financiar……. inca 🙂
Ideea este ca dupa fiecare sedinta sau dupa fiecare meeting, primeam fix acelasi feedback “Madalin vorbesti prea mult. Invata sa asculti”. Faptul ca sunt un tip incapatanat stiu foarte bine insa stiu si ca daca imi spun mai multi ca sunt beat, ma duc usor spre pat 🙂
Astfel ca, nu stiu cum, am ajuns in mana cu cartea lui Dale Carnegie – Secretele Succesului. Am citit cateva carti care m-au influentat pozitiv insa as putea spune ca aceasta m-a reformat cu adevarat din punct de vedere profesional.
Cred ca mi-am notat peste 100 de sfaturi din aceasta carte iar cele care au contribuit la rezolvarea problemei mele sunt urmatoarele 5:
- Fii un bun ascultator. Incurajeaza-i pe ceilalți sa vorbeasca despre ei insisi si vei conversa cu usurința.
- Respecta parerile interlocutorului tau. Evita sa-i spui ca parerile sale sunt gresite.
- Fa in asa fel incat interlocutorul tau sa se simta important – si fii sincer in tot ce spui
- Tine minte ca numele cuiva este pentru el cea mai dulce muzica ce exista.
- Straduieste-te sa vezi lucrurile din perspectiva celuilalt.
Cultura ascultatului se cultiva in timp iar astazi realizez cat de multe informatii pierdeam doar pentru ca nu aveam rabdare sa ascult ceea ce au de spus interlocutorii mei.
In acelasi timp, consider extrem de important sa realizam care ne sunt defectele si apoi sa reusim sa ne activam pentru rezolvarea lor. Beneficiile sunt enorme, trebuie doar sa le descoperim.
Va multumesc 🙂
Leave a Comment