Iri Travel sau exemplul unui PR imatur

Adevarul este ca tot timpul am urat nominalizarile si am incercat in articolele sau in prezentarile mele sa le evit pe cat posibil si asta pentru ca sunt de parere ca fiecare este direct raspunzator pentru actiunile lui.

Din pacate, de aceasta data, nu ma pot abtine de la a nu nominaliza Iri Travel, pentru ca, pentru actiunile acestuia nu este doar el direct raspunzator, iar efectele unei actiuni de PR precum cea de ieri poate avea repercursiuni atat pentru business-ul meu cat si pentru business-ul de turism in general.

Turismul romanesc s-a mai lovit de crize fie ele economice, sociale sau militare insa de fiecare data au fost depasite prin calm si prin capacitatea industriei de a gestiona fiecare situatie astfel incat impactul asupra turistilor sa fie cat mai mic. In cazul de fata, subiectul coronavirusului este atat de sensibil pentru opinia publica incat fiecare dintre noi trebuie sa fie pregatit cu o strategie de PR de criza. Din pacate, colegii de la Iri Travel au ales sa adopte strategia PR-ului de OPORTUNITATE, cu alte cuvinte au ales sa se urce pe valul de “notorietate” dat de situatia din Italia si sa profite de o expunere organica mare pe un subiect atat de sensibil.

Citez din ZF – Compania IRI Travel a decis să nu mai vândă pachete turistice către Italia 

“Am luat această decizie pentru că nu dorim să contribuim la răspândirea epidemiei de coronavirus. Preţuim mai mult sănătatea turiştilor noştri pe care nu dorim să-i expunem anumitor riscuri doar de dragul profitului. ”

Suna relativ empatic aceasta afirmatie, nu?

Iata insa ce a iesit in presa la nivel de titluri. Apropo, peste 40% dintre oameni citesc doar titlurile.

ZF –  Criza coronavirusului forţează mâna companiilor turistice ( efect general )

Libertatea – Un turoperator din România a suspendat timp de o lună vânzarea de pachete turistice către Italia

Jurnalul.ro – Agențiile de turism nu mai oferă vacanțe în Italia ( efect general )

Adevarul – Coronavirusul sistează vacanţele: O agenţie de turism din România anulează anumite sejururi. Ce se întâmplă cu biletele deja vândute. ( efect general )

Sunt foarte convins de faptul ca atunci cand se ia decizia unui astfel de actiuni iresposabile in care te apuci sa iesi in presa cu panica, intentia nu este neaparat negativa, insa atunci cand te ia valul unei asemenea oportunitati de PR nu te mai gandesti la efecte.

Vedeti? Aceste titluri nu fac altceva decat sa genereze panica si chiar daca expun opinia singulara a unui touroperator, abordarea jurnalistilor este generala si, vrem nu vrem, intram cu totii in aceasi oala

Imi aduc aminte de faptul ca acum cativa ani, acelasi val m-a luat si pe mine in cazul unui touroperator turc care a disparut peste noapte, iar aici pe blog am scris un articol in care am avut neinspiratia de a cataloga drept teapa acea intamplare. Acel articol a avut zeci de mii de vizualizari si a devenit viral la momentul respectiv, iar notorietatea mea si a articolului meu a crescut exponential. Desi aveam 10 ani mai putin si consideram ca libertatea de exprimare ma defineste, am realizat in timp ca de foarte multe ori, parerile cu iz extremist fac mai mult rau decat bine.

In final as vrea sa mai spun ca inteleg dorinta de branding a unei agentii mici sau medii, insa chiar daca agentia la care lucrez este poate mai mica decat Iri Travel, personal nu as fi avut curajul unei astfel de abordati imature, desi poate ca acum 10 ani as fi avut-o 🙂

Sursa photo

Share: