De la Homo Sapiens pana la Phono Sapiens

Cei de la The Economist au identificat o noua specie urmasa a Homo Spiens, iar cei de la Travelport Digital mi-au adus-o in vedere. ?

Cronologia umana a inceput cu “Australopithecus afarensis”, a trecut prin “Homo erectus” (Dumnezeule) și in ultimii 200 de ani am fost toții “Homo sapiens” si, ghici ce, inca evoluam.

Interesant este faptul ca nu a mai fost nevoie de inca un milion de ani sau de nici macar 100 de ani pentru a evolua la urmatoarea etapa a omului: a fost nevoie de doar 11 ani. 11 ani de iPhone si Android care ne-au transformat intr-o specie noua, “Phono sapiens”

Phono sapien, noua specie din 2018, se uita acum la telefonul mobil la fiecare 12 minute, il verifica in maximum 5 minute de la trezire, iar aproape 80% dintre ei  spun ca nu pot trai fara telefon. Ah, si nu-l opresc niciodata.

Asadar, aceasta noua specie de client a venit cu un nou set de așteptari atunci cand e vorba despre un brand sau o achizitie de brand. Homo sapiens, ca profil, a fost foarte fericit sa caute un brand de calatorie cautand pe App Store  sau pe Play Store, sau sa descarce o aplicație sau sa urmareasca numeroase site-uri de pe telefon. Phono sapiens de astazi se așteapta ca brandul sa fie oriunde sunt ei. Ei vor ca marcile sa fie pe orice platforma pe care sunt ei si doresc o experienta perfecta si optimizata in fiecare dintre acestea. Noul Phono Sapiens continua sa evolueze si nu isi va mai dori doar acces rapid la produs si la informatii, va dori acces inclusiv la comenzi vocale fie pentru search sau pentru achizitie, iar aici nu ma refer la motoarele de cautare ci la platformele individuale ale brandurilor.

Tinand cont ca in 2018, 52% din traficul online Mondial s-a facut de pe mobil, este de asteptat ca in 2019 tranzactiile ( atentie, TRANZACTIILE ) de eCommerce de pe mobile sa depaseasca pentru prima data in istorie tranzactiile de pe desktop.

Daca il parafrazam pe Cesar in Planeta Maimutelor care spune “Pregatiti-va de razboi” putem spune ca batalia pentru Phono Sapiens va fi castigata sau pierduta, ati ghicit,  pe mobile. ?

Sursa photo

Share: